11 Ağustos 2013 Pazar

BAYRAM KURABİYELERİ

                                           
HERKESİN BAYRAMINI KUTLUYORUM

Buradaki bayram yoğunluğu dolayısı ile internete girip sizlerin 
bayramınızı kutlayamamıştım.Biraz geç oldu ama lutfen kabul buyurun.
Tüm blog arkadaşlarımın,izleyicilerimin ve tüm islam aleminin
 geçmiş Ramazan Bayramını kutluyorum.Daha nice Ramazan Aylarını 
ve bayramlarını hep birlikte geçirebiliriz İnşallah.

Şimdi sizlere  bayramda ziyaret ettiğim akrabalarıma giderken götürdüğüm
kurabiyeleri ve kavanozlarını sunuyorum.

Geçen yaz annemin benim için hazırladığı reçeller ,ve kışlıklar bitti ve kavanozları 
boşaldı.Ben de onları değerlendirmek istedim.


*Elimde fazladan dekopaj kağıtları vardı.Onları kavanoza göre kestim.
*Dekopaj tutkalı ile kavanoza yapıştırdım. 
*Yalnızca kağıt olan kısımları bir kat vernikledim.
*Kapakları su bazlı ahşap boya ile  2 kat boyayıp onlarıda  vernikledim.
*Üzerlerini doğal rafyalarla,kendir ipleri ile bağlayarak,
çiçekler takarak ,dekopaj desenlerinden kalpler kesip 
iplerin uçlarına yapıştırarak süsledim.
Artık kurabiyelerimin  evleri hazır


KURABİYE nin tarifini ise sayfanın sonuna yazdım.

Hepinize kucak dolusu sevgiler......






























                          *  1 yumurta
                          * 1 paket yumuşak margarin
                           * 1 su bardağı pudra şekeri
                           * 2 yemek kaşığı buğday nişastas
                           * 2 kaşık yoğurt
                           * 1 kabartma tozu
                           * aldığı kadar un

Aşağıda kendi stilimi  görüntüledim
Sizler nasıl arzu ederseniz o şekilde  şekillendirin
ve ceviz koymayı ihmal etmeyin
Fırından çıkınca ister pudra şekeri, isterseniz tarçın serpin.
Kilo sorununuz varsa fazla yemeyin
(( son cümleye takılmayın kafiyeye uysun diye yazdım :))



22 yorum:

  1. merhabalarrr
    kavonozlar cok sirin olmuslar...hele bir pembe puantiyelisi var ya:))))
    ellerinize saglik,,,,
    kurabiyelerde nefis
    yiyenlere afiyet seker olsun
    sevgilerrrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde bir pembeci olarak hemen onu seçtiniz tabiki..Öpüyorum sizi

      Sil
  2. Canim cook begendim ellerine saglik bundan sonra bende kavonozlari degerlendiririm sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ,paylaşımların faydalı olduğunu görmek.

      Sil
  3. Serpil Hanım harikasınız. O sıkıcı kavanozlar elinizde yeniden hayat bulmuş, bayıldım:)

    YanıtlaSil
  4. Canim ablacim kurabiyelre nasil ozenmissin.Guzel ellerine sağlık. Secil!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayyy Trabzon üzerlerinden de yorum yazarmışız.

      Sil
  5. Kavanoz fikri güzelmiş, hepsi çok şık olmuşlar...

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar zarif ve ince bir düşünce ellerine sağlık Serpil'ciğim harikasın.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mehtap Abla.Nişanı yapıtınız mı daha var mı yoksa.Neyse Antalyadan dönüşünü bekleyelim en iyisi.Benden de sana sevgiler ...

      Sil
  7. Ne kadar güzel olmuş kavanozlar Serpilcim, hayran kaldım, çok zevklisin, çok şık bir hediye yaratmışsın. Eminim içindekiler de çok lezzetliydi. Ben de bir süredir misafirliğe giderken minik kavanozlara renkli akide şekerleri koyup, kavanozları da süsleyip öyle götürüyorum, çok kıymetli bir hediye bence böylesi...
    Ellerine sağlık, hem kavanozlar için hem de kurabiyeler için..
    Not: Kapakların renklerine de ayrı bayıldım :)
    Öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esencim,canım benim kurabiyeler o kadar lezzetli olduki,kaç o yediğin lapaların üzerine bir giderdiki keşke yakın olsak ellerimle ikram ederdim sana.Dün öğrendim hastalandığını geçmiş olsuna gelemedim ama.Yazık,Allah beterinden saklasın böyle bir durum benim de başıma gelmişti bilirim nasıl birşey.Hadi öpüyorum,senin blogda görüşürüz...

      Sil
    2. :)) Sağol Serpilcim, çok tatlısın, yemiş kadar oldum inan :) Ben bu kurabiye hamurunu elmalı kurabiyede kullanıyorum ve bayılarak yiyorum :)

      Sil
  8. ba-yıl-dım!! ellerine sağlık serpil...renkleriyle sanki şekerci dükkanındaymış gibi hazla dolduruyor insanın içini...dışı ruhumu,içiyse midemi okşadı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibelcim.Tam da tarif ettiğin gibi bakarken bakarken mutlu oldum arife günü.Tabi bayram günü de ziyeret ettiklerim mutlu oldu.Ne güzel bir duygu bu....

      Sil
    2. Elmalı mı dedinnnn.Bak şimdi:))

      Sil
  9. eskiden beri sevmediğim kavanozların haline bak bunlara sevmemek mümkün mü tam benim renklerim harika olmuşlar serpil abla ellerine sağlıkkkk süperler hülya gür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesde aynı şeyi söylüyor.Bende aksıne hep severim bu kavanozları.Boyo posu herşeyi yerinde..Yalnızca biraz bakım gerekiyor..

      Sil
  10. Merhabalar;
    Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    223. takipçiniz benim.
    Gerçekten çok şirin olmuş, ellerinize sağlık vallahi.
    Bu arada çok hoş bir çekilişim var, muhakkak beklerim :)
    Sevgiler
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba gecikmiş cevabmıdan dolayı üzgünüm.Teşekkür ediyorum güzel yorumunuz için.
      Umarım çekilişiniz güzel geçmiştir:))

      Sil